Patirties trūkumas, nuolatinė skuba ir trumpėjančios bei lietingos dienos dažnai susijusios su padidėjusiu avaringumu. ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas apžvelgia grėsmingą situaciją ir pataria, kaip išvengti incidentų kelyje.
Rugsėjį – daugiau eismo įvykių
Kaip rodo Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys, praėjusių metų rugpjūtį buvo užfiksuota 320 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo 355 žmonės. Palyginimui,
rugsėjo mėnesį tokių eismo įvykių buvo 5 proc. daugiau. Apie padidėjusius pavojus kelyje artėjant rudeniui signalizuoja ir draudimo bendrovės ERGO statistika. Remiantis ja, eismo įvykių skaičius pradeda augti dar rugjūčio mėnesį ir ši tendencija tęsiasi rugsėjį bei spalį. Praėjusais metais rugpjūčio, rugsėjo ir spalio mėnesiais fiksuota daugiau nei 9,5 tūkst. eismo įvykių, o privalomąjį civilinės atsakomybės ir KASKO draudimus turintiems vairuotojams patirtų žalų suma siekė beveik 12 mln. eurų.
Kaip teigia ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, rugsėjį pradėję augti incidentų kelyje skaičiai dažnai susiję visų pirma su didmiesčių gatves užplūdusiais mažiau patirties turinčiais vairuotojais. Tuomet į jų gatves iš mažesnių miestelių ir rajonų atvyksta daugybė studentų, kuriems įsilieti į itin intensyvų eismą ir perprasti jo sistemą gali būti sudėtingiau.
„Kad būtų lengviau įsilieti į didmiesčio gyvenimą, šiems vairuotojams patariama dažniau į miesto gatves išvažiuoti vakarais ar naktimis. Tuomet eismo intensyvumas yra gerokai mažesnis nei dieną ir saugiau pažinti dažniausiai naudojamus maršrutus. Žinant juos kaip savo penkis pirštus ir įgavus daugiau patirties, keliauti tikrai bus paprasčiau ir saugiau“, – pataria R. Bieliauskas.
Taisykles prisiminti verta ir senbuviams
Į didmiesčius rugsėjį suguža ir vasarą atostogavę ar prie ramesnio gyvenimo tempo jau pripratę jų gyventojai. Jiems pravartu daugiau dėmesio kreipti į pasikeitusias vairavimo sąlygas.
Taip pat patariama neskubėti, laikytis leistino greičio ir atstumo iki kitų transporto priemonių, nedaryti staigių veiksmų kelyje, kurie, esant blogesnėms oro sąlygoms, gali tapti automobilio nesuvaldymo priežastimi. ERGO atstovas pastebi, kad daug avarijų įvyksta dėl neparodyto posūkio signalo žiedinėse sankryžose ar išvažiuojant iš šalutinio kelio.
„Būtina daugiau dėmesio skirti pirmumą ir šalutinį kelią nurodantiems kelio ženklams ir žymėjimui. Taip pat – keliskart įsitikinti, kad norint atlikti manevrą yra pakankamas atstumas iki pagrindiniu keliu atvažiuojančių transporto priemonių, nepamiršti ir dešinės rankos taisyklės, jei sankryža yra lygiareikšmė. Nors, atrodytų, tai turėtų būti įaugę į kraują, tačiau vėl suintensyvėjus gyvenimo tempui, galbūt rytams tampant gerokai ankstyvesniems dėl vaikų vežimo į darželį ir mokyklą, šios taisyklės kartais pasimiršta“, – teigia R. Bieliauskas.
Daugiau atsargumo – ir pėstiesiems
Suintensyvėjus eismui ir gyvenimo tempui, atsargesniems reikėtų būti ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems. Ypač atidiems derėtų būti prie pėsčiųjų sankryžų, nes anksčiau temstant ir dažniau sulaukiant lietaus, pradėjus kristi medžių lapams, vairuotojams gali būti gerokai sunkiau pastebėti kitus eismo dalyvius.
Patariama įsigyti kokybiškus šviesą atspindinčius atšvaitus, kurie puikiai matomi vairuotojų ir gelbsti daugybę gyvybių. Taip pat prieš žengiant į pėsčiųjų perėją keliskart apsižvalgyti ir įsitikinti, kad tai daryti yra saugu.
„Reikia nepamiršti, kad po vasaros rugsėjį vairuotojai būna gana išsiblaškę, į miesto gatves įsilieja daugybė naujų vairuotojų, todėl reikėtų būti gerokai atsargesniems visur, kur tik keliaujama, net ir automobilių stovėjimo aikštelėse. Dėl pablogėjusių eismo sąlygų visiems eismo dalyviams atsargesniems patariama būti ne tik prasidėjus rudeniui, bet ir jam įsibėgėjus, mat užfiksuotų eismo įvykių skaičius išlieka panašus“, – teigia R. Bieliauskas.