10 patarimų, kaip sustiprinti imunitetą ir išvengti rudeninių ligų

Rudeninės ligos

Prasidėjo ruduo, o kartu su mažėjančia temperatūra ir vaikų grįžimu į mokyklas bei darželius prasideda dažnų virusinių susirgimų laikotarpis. Be to, prognozuojama, kad šiemet mums greičiausiai grės labai užkrečiamas koronavirusas, kuris gali susilpninti beveik visus. Atėjo laikas gerai pasiruošti. Kaip tai padaryti, skaitykite šiame straipsnyje.

Ką daryti, kad mūsų organizmas būtų atsparesnis virusams ir sugebėtų jiems efektyviai atsispirti? Dažniausiai pakanka laikytis kelių paprastų taisyklių, kurios sustiprins imunitetą.

Suteikite kūnui viską, ko jam reikia

Kad susidarytų stiprus imunitetas, mūsų organizmas turi turėti pakankamai vitaminų, mineralų ir antioksidantų, tarp kurių, pavyzdžiui, vitaminas C ir E, betakarotinas, selenas, cinkas.

Nepamirškite apie vitaminą D

Pakankamas vitamino D kiekis kraujyje padeda organizmui sustiprinti imuninę sistemą, taigi ir efektyviai apsiginti nuo įvairių virusų, įskaitant COVID-19 atmainas.

Jei norite, kad jūsų organizme būtų pakankamai vitamino D, vartokite jo likus bent keturiolikai dienų iki laikotarpio, kai tikimasi imuninės sistemos susilpnėjimo, pradžios. Rekomenduojama vitamino D paros dozė yra 1000-2000 TV.

Valgyk teisingai

Atsižvelgiant į tai, kad didžioji dauguma mūsų imuninės sistemos ląstelių yra žarnyne, o didžiąją dalį reikalingų maistinių medžiagų gauname su maistu, sveikas ir subalansuotas maistas yra svarbus gero imuniteto pagrindas.

Svarbiausia į valgiaraštį įtraukti daugiau šviežių daržovių ir vaisių, geriausia sezoninių, taip pat ankštinių daržovių, riešutų ir sėklų, viso grūdo produktų, riebios jūros žuvies, taip pat probiotikų. Druskos ir cukraus turi būti kuo mažiau. Kalbant apie riebalus, apribokite sočiųjų riebalų ir transriebalų kiekį.

Skysčiai

Mūsų organizmui svarbus pakankamas skysčių suvartojimas. Skystis būtinas viso virškinimo proceso metu, ypač kai maistinės medžiagos įsisavinamos į kraują. Reguliarus skysčių vartojimas padeda organizmui atsikratyti toksinų.

Pagrindinis skystis – grynas, kokybiškas vanduo, tačiau galima gerti ir nesaldintą arbatą ar mineralinį vandenį.

Buk aktyvus

Judėjimas padeda imuninei sistemai dėl daugelio priežasčių: gerina kraujotaką, išvalo iš kvėpavimo takų bakterijas ir virusus, mažina streso hormonų kiekį. Fizinis aktyvumas teigiamai veikia kaulus, raumenis ir sąnarius, didina ištvermę, kovoja su oksidacija, mažina riebalinį audinį ir gamina organizme naudingus hormonus, kurie stiprina psichiką.

Geriausia derinti aerobikos ir jėgos treniruotes. O mankštintis reikia bent dvi valandas per savaitę.

Pakankamas miegas

Kokybiškas miegas yra viso mūsų organizmo darbo pagrindas. Jo trūkumas sukelia neigiamų pasekmių. Visų pirma, gali padidėti atsparumas insulinui ir diabeto išsivystymas, didėja infekcijų rizika, be to, miego trūkumas yra vienas iš senėjimo ir imuninio atsako susilpnėjimo rizikos veiksnių.

Miego metu organizmas, be kita ko, gamina svarbius antikūnus, o tyrimai įrodo, kad nepakankamai miegantys dažniau suserga įvairiomis virusinėmis ligomis, o tokių žmonių gydymas trunka ilgiau. Tikslus miego valandų skaičius kiekvienam žmogui skiriasi, tačiau pabandykite laikytis paprastos taisyklės: šešių valandų nepakanka, o devynių valandų yra daug.

Nerūkykite ir nevartokite alkoholio

Rūkymas ir nesaikingas alkoholio vartojimas – vieni žalingiausių įpročių, sukeliančių daug neigiamų pasekmių sveikatai ir apskritai žmogaus būklei. Visų pirma, rūkymas padidina oksidacinį stresą organizme.

Pailsėkite

Imunitetui įtakos turi mūsų psichologinė būsena, pirmiausia užsitęsęs ir lėtinis stresas. Išmokite susidoroti su stresu, atsipalaiduoti, ilsėtis, aktyviai ar pasyviai.

Geriausia turėti hobį, kurio pagalba galite atitraukti save nuo kasdienių darbų. Taip pat turėtumėte išbandyti meditaciją, jogą ar aromaterapiją.

Pasiskiepykite

Imunitetą galima sustiprinti skiepų pagalba. Daugumos vakcinų principas yra toks, kad žmogaus organizmas yra veikiamas labai mažo kiekio ligų sukėlėjų, ir taip suveikia apsauginė reakcija.

Dėl šios priežasties organizme gaminasi pakankamai antikūnų. Kai žmogus susiduria su tikra ligos „porcija“, organizmas jau žino, kaip su ja kovoti.

Grūdinimasis

Vienas iš populiarių būdų padidinti organizmo apsaugines galimybes – grūdinimasis. Šio proceso metu žmogaus organizmas palaipsniui pripranta prie žemos temperatūros. Dėl to pagerėja širdies ir kraujagyslių sistemos darbas ir imunitetas.

Pradedantiesiems rekomenduojama prausiantis po dušu porai sekundžių išjungti šiltą vandenį.
Šaltas dušas gerina kraujotaką, mažina aukštą kraujospūdį, palengvina alergijos pasireiškimus, grąžina apetitą ir puikiai stimuliuoja imuninę sistemą.

Vaistažolės

Imunitetą galima stiprinti, taip pat ir vaistažolių bei vaistinių augalų pagalba. Jie geriausiai padeda įvairių arbatų, nuovirų ir tinktūrų pavidalu. Tačiau nepamirškite atidžiai stebėti dozės ir proporcijos.

Veiksmingiausios žolelės yra, pavyzdžiui, šalavijas, turintis stiprų antibakterinį ir antiseptinį poveikį, ežiuolė, naikinanti virusus ir bakterijas, didinanti ląstelių apsaugines savybes.


Taip pat skaitykite:

Exit mobile version