Remiantis naujausia „Brand Finance Global 500“ finansų ataskaita, „Apple“ stipriai aplenkė tokias didžiules kompanijas, kaip „Microsoft“, „NVIDIA“ ir „Google“. „TikTok“ taip pat šoktelėjo į priekį.
Santrauka:
- „Apple“ prekės ženklo vertė išaugo 74%, aplenkiant „Amazon“, „Google“ ir „Microsoft“ ir tapdama vertingiausiu pasaulio prekės ženklu.
- Dirbtinio intelekto sektorius auga, „Microsoft“ tampa antruoju vertingiausiu prekės ženklu pasaulyje, o NVIDIA prekės ženklo vertė išaugo 163%.
- „Google“ užima trečią vietą pagal prekės ženklo vertę ir stiprumą.
- „Amazon“ tapo ketvirtu vertingiausiu prekės ženklu pasaulyje.
- „TikTok“ iš 10-osios vietos pakilo į 7-ąją pagal prekės ženklo vertę, o prekės ženklo vertė išaugo 28%.
- „WeChat“ pripažintas stipriausiu pasaulyje prekės ženklu.
Bendrosios tendencijos:
- Dirbtinio intelekto sektorius sparčiai auga ir daro didelę įtaką prekės ženklų vertei.
- Technologijų prekių ženklai išlieka stipriausi pasaulyje, tačiau susiduria su iššūkiais dėl besikeičiančios vartotojų rinkos ir reguliavimo aplinkos.
- Socialinės žiniasklaidos platformos tampa vis svarbesnės prekės ženklų kūrimui ir klientų įtraukimui.
- Kinijos prekių ženklai daro vis didesnę įtaką pasaulinei prekės ženklų rinkai.
“Apple” sėkmė
Praėjusiais metais „Apple“ pasiekė išskirtinį prekės ženklo vertės augimą – ji padidėjo 219 mlrd. dolerių (74 %) iki 517 mlrd. dolerių ir taip susigrąžino vertingiausio prekės ženklo pasaulyje titulą. Taip teigia pirmaujanti prekių ženklų vertinimo konsultacinė bendrovė „Brand Finance“.
Technologijų bendrovė pasiekė tokį prekės ženklo vertės padidėjimą, nors „iPhone“ pardavimai iš esmės stabilizavosi. Padidėjimą lėmė „Apple“ strategija ieškoti naujų rinkų, plėsti savo ekosistemą ir skatinti pereiti prie brangesnių „iPhone“ telefonų. Bendrovė išlaikė dominuojančią poziciją aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų rinkoje – jos dalis sudaro 71 %.
Prekės ženklo vertė – tai grynoji ekonominė nauda, kurią prekės ženklo savininkas gautų licencijavęs prekės ženklą atviroje rinkoje. Kita vertus, prekės ženklo stiprumas – tai prekės ženklo veiklos efektyvumas pagal nematerialias priemones, palyginti su konkurentais.