Svarstote apie savo svetainės populiarinimą internete ir nežinote, ką pasirinkti SEO ar kontekstinę reklamą? Šiame straipsnyje SeoPaslaugos.com SEO specialistas Eugenijus Mockaitis pabandys paaiškinti, kuo skiriasi šios dvi priemonės, taip pat pateiksime pavyzdžių, kodėl kartais pravartu jas derinti.
Kad interneto svetainė pradėtų nešti pelną, neužtenka ją sukurti, apie tai reikia paskelbti viešai ir kažkokiu būdu pasiekti vartotojus. Bene sėkmingiausios internetinės reklamos priemonės yra kontekstinė reklama ir SEO, tačiau kaip išsirinkti tarp jų? Bandymai kreiptis į profesionalus beveik visada remiasi tuo, kad kiekvienas iš jų reklamuoja savo paslaugas.
Pasikalbėkite su kontekstinės reklamos ekspertu ir jis valandų valandas šnekės apie tai, kaip tai pelninga, kad PPC (Pay per Click) yra greiti klientai, ir pateiks sėkmės pavyzdžių. SEO specialistai savo ruožtu girs savo darbo rezultatų ilgaamžiškumą, kalbės apie didelį auditorijos pasiekiamumą, jei naudos optimizavimą, pagrįstą žemo dažnio užklausomis, ir susirauks, kai paminėsite mokėjimą už paspaudimą. Bėda ta, kad nė vienas iš jų, išskyrus retas išimtis, nežino, kaip dirba jų konkurentai. Taigi, visų pirma, jūs turite tai suprasti.
Kaip veikia kontekstinė reklama?
Kontekstinė reklama – tai būdas pritraukti vartotojus, besidominčius jūsų svetainės tema, už mokestį įdedant skelbimus partnerių svetainėje arba tiesiai į paieškos rezultatus. Kiekvienai vartotojo užklausai paieškos sistema gali parodyti iki 8 skelbimų (jų skaičius gali skirtis priklausomai nuo paieškos sistemos), 4 iš jų bus virš organinių rezultatų, o kiti 4 – po ja.
Reklamuotojas mokės už šių skelbimų paspaudimus ir galimą srauto pasiekiamumą, kurį jie gali atnešti. Kaip jau galima numanyti, šios reklamos pranašumas yra tas, kad atvest jums pirmąjį klientą tuoj pat, kita vertus, nustojus skirti lėšas ir jūsų verslas ko gero sustos. Taip pat reikia atsižvelgti į tai: jei dirbate itin konkurencingoje aplinkoje, kur kaina už paspaudimą yra nemaža, o jūsų produktai yra pigūs ir parduodami tik mažmeninėje prekyboje, rizikuojate veltui išleisti pinigus.
Kas yra svetainės SEO optimizavimas?
Skirtingai nuo PPC, SEO reikalauja daug daugiau darbo. SEO paslaugos apima visą eilę būtinų veiksmų, kad svetainė pradėtų uždirbti. Puikus pavyzdys – turite būti gana atsargūs su antraštėmis ir meta žymos Title optimizavimu, kuri turi didžiulį svorį reitinguojant rezultatus. Tokios reklamos užduotis yra iškelti internetinę svetainę į organinės paieškos rezultatų TOP’ą, neatsižvelgiant į tai, ar mokate už buvimą ten, ar ne. Tai vartotojui neatrodys kaip reklama ir dėl to įkvepia daugiau pasitikėjimo resursu.
Skirtumai tarp SEO ir kontekstinės reklamos
Iš karto paaiškinsime, jei nesivarginote bent su elementariu svetainės optimizavimu, į kontekstinę reklamą galite investuoti šimtus ir tūkstančių eurų, tačiau galite pamiršti, kad tinklapis pateks į organinės paieškos TOP-10. SEO gali susidoroti su šia užduotimi per trumpą laiką – nuo vieno iki šešių mėnesių.
SEO paslaugos yra gana brangios, tačiau pagrindinis jo privalumas – ilgalaikiškumas ir atsiperkamumas. Jei nuspręsite užsisakyti raktažodžių iškėlimą, rezultatui gauti prireiks laiko, tačiau patekus į paieškos sistemų rezultatų TOP’ą nebereikės į tai investuoti pinigų, su sąlyga, kad darbus atliekanti įmonė kuria “amžinas” nuorodas į svetainę ir konkurencija nėra aukšta. Srautas ateis, pardavimai augs ir tereikės retkarčiais pridėti naujo turinio. Kaip minėjome, kontekstinės reklamos atveju, jūs uždirbate tik mokėdami pinigus, tačiau galite gauti užsakymų jau pirmą dieną.
SEO paslaugų pranašumai prieš kontekstinę reklamą
„Laikas – pinigai“, o verslui ši frazė yra aktualiausia. Jei nusprendėte, kad kelių mėnesių laukimas iki pirmojo kliento jums yra nepriimtinas ir esate pasirengęs sumokėti bet kokius pinigus, kad tik per trumpą laiką pasiektumėte rezultatą, tada norime pateikti keletą argumentų, kodėl SEO paslaugų nereikėtų iš karto nurašyti ir padėti priimti labiau pagrįstą sprendimą. Pagrindiniai SEO pranašumai yra šie:
- Perėjimo į svetainę kaina. Jei PPC mokate už kiekvieną paspaudimą, nepriklausomai nuo to, ar žmogus pirko, ar ne, tai SEO visi mokėjimai atliekami tik už optimizavimą ir ilgainiui atsiperka;
- Ilgaamžiškumas. Apie tai jau minėjome, tačiau tenka pakartoti: SEO optimizavimo ilgaamžiškumas yra pagrindinis kriterijus, kuris atkreipia dėmesį. Pasiekę TOP’ą jame liksite, net ir nutraukę reklaminę kampaniją;
- Pasitikėjimas. Prisipažinkite sau, kuri svetainė įkvepia daugiau pasitikėjimo: kuri turi užrašą „reklama“ ar po juo patenka į TOP 3? Žmonės baiminasi ir dažnai vengia mokamų skelbimų ir teikia pirmenybę organinei paieškai;
- Auditorijos aprėptis. Kontekstinė reklama turi daugybę apribojimų, konkrečią paieškos sistemą arba partnerių svetainės buvimą. SEO tokių problemų neturi, reklamuokitės bet kuriuose regionuose ir rinkitės tiek raktinių žodžių, kiek telpa.
Kada derinti SEO ir kontekstinę reklamą?
SEO ir kontekstinės reklamos derinimas yra galingas ginklas, kai atsižvelgiama į elgesio veiksnius. Yra paplitusi klaidinga nuomonė, kad įdėjus skelbimą į „Google“, svetainė automatiškai gaus tam tikrus reitingavimo “organikoje” pranašumus. Iš tiesų algoritmas veikia taip: jei asmuo atėjo pas jus per reklaminį skydelį ir svetainėje praleido keletą minučių, paieškos sistema vertina šią svetainę kaip atitinkančią vartotojo poreikius.
Dėl to tai gali šiek tiek paveikti svetainės reitingą paieškos sistemose apskritai. Efektą galima sustiprinti tinkamai atlikus SEO optimizavimą ir užpildžius svetainę naudingu turiniu. Kontekstinės reklamos pritraukiamas srautas taip pat gali paspartinti naujų puslapių indeksavimą. Be to, dalis vartotojų gali internete suskurti nuorodų į svetainę ir tokį būdu padidnti jos “svorį” paieškos sistemų robotų “akyse”.