Daugelis vairuotojų, pamatę greičio mažinimo kalnelį, sulėtina greitį ir stabdo iki pat paskutinės akimirkos, pervažiuodami jį su pastebimu trūktelėjimu. Tai sukelia nereikalingą diskomfortą tiek automobiliui, tiek keleiviams.
Greičio mažinimo kalnelių paskirtis
Iš tiesų greičio mažinimo kalneliai yra skirti padėti išlaikyti saugų greitį, o ne trukdyti vairuoti. Žinant teisingą techniką, važiavimas jais gali būti daug lengvesnis ir švelnesnis.
Greičio mažinimo kalneliai paprastai gaminami iš sujungtų plastikinių sekcijų, pritvirtintų prie kelio arba asfalto pylimo. Jie yra tokios formos, kad automobilio ratai galėtų sklandžiai riedėti aukštyn ir žemyn važiuojant mažu greičiu, išlaikant sklandų judėjimą.
Tačiau jei stabdoma prieš pat pylimą, o greitis vis dar yra apie 20–30 kilometrų per valandą, automobilio priekis šiek tiek pasvyra į priekį ir ratai liečia statesnę atkarpą. Dėl to automobilio judėjimas tampa staigesnis, pakaba gauna didesnę apkrovą, o tai laikui bėgant gali turėti įtakos vairavimo komfortui ir dalių patvarumui.
Pagrindinės klaidos, kurias daro beveik visi vairuotojai
Stabdymas ant greičio mažinimo kalnelio. Jei stabdysite kaip tik tuo metu, kai ratai atsitrenks į šlaitą, automobilio svoris persikels į priekinę ašį, todėl pakabai bus sunkiau amortizuoti nelygumus.
Per didelis greitis. Saugiausias greitis kertant greičio mažinimo kalnelį yra apie 10–15 kilometrų per valandą. Jei važiuojate greičiau, pakaba patiria per didelę apkrovą ir judesys tampa nemaloniai aštrus.
Stabdymas paskutinę minutę. Paskutinės minutės stabdymas reiškia, kad pakaba nebegali prisitaikyti ir automobilis praranda ritmą.
Įstrižas perėjimas. Šis metodas gali būti naudingas, tačiau privalote laikytis kelio ženklų ir saugumo reikalavimų. Pernelyg staigi trajektorija arba judėjimas priešinga eismo juosta gali sukelti pavojingų situacijų.
Važiavimas ratais ant krašto. Jei tik dalis ratų yra ant šlaito, o likusieji ant kelkraščio, apkrova pasiskirsto netolygiai. Tai daryti reikėtų tik tuo atveju, jei kelio sąlygos ir aplinka leidžia tai daryti saugiai.
Kaip teisingai važiuoti per greičio mažinimo kalnelius – žingsnis po žingsnio
Pagrindinė sklandaus perėjimo paslaptis – išankstinis pasiruošimas ir tinkamas krūvio paskirstymas. Štai ką reikia atsiminti.
Pažvelkite už priekinio buferio ribų. Greičio mažinimo kalneliai visada turėtų būti pažymėti kelio ženklais ir šviesą atspindinčiais elementais. Kuo anksčiau juos pastebėsite, tuo ramiau galėsite sulėtinti greitį ir pasiruošti.
Laiku sumažinkite greitį. Geriausia sumažinti greitį iki maždaug 10–15 kilometrų per valandą prieš patį pylimą, o ne stabdyti paskutinę akimirką. Taip pakaba gali atsipalaiduoti ir išlaikyti sklandų važiavimą.
Atleiskite stabdį prieš ratams pasiekiant šlaitą. Geriau atleisti pedalą prieš pirmam ratui paliečiant greičio mažinimo kalnelį. Taip automobilio priekis nenusmuks ir judėjimas taps sklandesnis.
Truputis benzino – jokio tuščiosios eigos. Nedidelis jėgos paspaudimas ant akceleratoriaus pedalo padeda automobiliui išlaikyti stabilumą ir sklandžiai riedėti. Tai ne greitėjimas, o lengvas traukimas į priekį.
Vairuokite tiesiai, be nereikalingų judesių. Staigūs posūkiai pačioje pylimo dalyje padidina padangų apkrovą ir gali padaryti judėjimą netolygų.
Įstrižas perėjimas – tik savo eismo juostoje. Jei kiekvienas ratas gali važiuoti per pylimą atskirai, judėjimas tampa sklandesnis. Tačiau tai galima daryti tik savo eismo juostoje, nepažeidžiant kelio ženklinimo.
Jei greičio mažinimo kalnelio konstrukcija neužima visos eismo juostos, tokiu atveju galite jį kirsti tik dalimi ratų – po du kiekvienoje atkarpoje, po du ant lygaus asfalto. Svarbiausia nevažiuoti per arti krašto ir išlaikyti tiesią trajektoriją.
Išvada
Norint teisingai pervažiuoti greičio mažinimo kalnelius, nereikia jokių specialių įgūdžių – tereikia laiku stabdyti ir palaikyti maždaug 10–15 kilometrų per valandą greitį. Tuomet šie kalneliai taps draugišku priminimu sulėtinti greitį tose vietose, kur dažnai būna pėsčiųjų.
Jūsų automobilis tai tikrai įvertins – važiavimas bus tylesnis ir daug sklandesnis. Laikydamiesi šių paprastų taisyklių, ne tik padidinate vairavimo komfortą, bet ir prailginate automobilio pakabos tarnavimo laiką.




