Juodasis penktadienis, arba „Black Friday“, kasmet tampa vartotojų laukiamu momentu – tai diena, kai internetinės ir fizinės parduotuvės siūlo nuolaidas, kurios kartais atrodo neįtikėtinos. Tačiau kartu tai metas, kai klaidos kainuoja brangiai: netikri pasiūlymai, skuboti pirkiniai, suklastotos akcijos ir perdegęs biudžetas.
2025-aisiais „Black Friday“ vyks lapkričio 28 dieną, o šių metų išpardavimai bus didžiausi per pastarąjį dešimtmetį. Ekspertai prognozuoja, kad kainų mažinimas kai kuriose kategorijose sieks net 70 %, tačiau reali nauda priklausys nuo to, kaip gerai pirkėjas pasiruoš.
Štai išsamus dešimties žingsnių planas, kuris padės išnaudoti „Black Friday“ progas be streso, apgaulių ir be tuščio piniginės ištuštinimo.
1. Sudarykite aiškų pirkinių sąrašą
Juodasis penktadienis nėra laikas spontaniškiems pirkiniams. Pirmiausia susirašykite viską, ko jums iš tikrųjų reikia: nuo buitinės technikos iki žiemos batų ar programinės įrangos prenumeratos. Tada išskirkite, kas būtina, o kas – tik „būtų malonu turėti“.
Tokiu būdu nepasiduosite impulsui įsigyti tai, kas atrodo pigu, bet iš tiesų nereikalinga.
2. Sekite kainas dar prieš prasidedant išpardavimams
Didžiausia „Black Friday“ klaida – tikėti, kad visi pasiūlymai yra tikri. Dalis pardavėjų prieš šventę dirbtinai padidina kainas, kad vėliau parodytų tariamą nuolaidą.
Patikimiausias būdas to išvengti – pradėti kainų stebėjimą bent dvi savaites prieš lapkričio 28-ąją. Tam galima naudoti specialias kainų sekimo svetaines arba naršyklės įskiepius, kurie rodo kainos istoriją.

3. Patikrinkite grąžinimo ir garantijos sąlygas
Dideli išpardavimai dažnai slepia mažas raides. Kai kurios akcijos netaikomos prekėms su įprasta garantija arba riboja galimybę jas grąžinti. Prieš perkant pasitikrinkite, ar grąžinimo laikotarpis nesutrumpintas, ypač perkant internetu.
Pirkdami elektronikos ar buitinės technikos prekes, įsitikinkite, kad garantija galioja visoje ES – ne tik konkrečioje parduotuvėje.
4. Susikurkite paskyras iš anksto
Didžiųjų prekybos platformų, tokių kaip „Amazon“, „AliExpress“ ar vietinių tinklų e. parduotuvių, paskyros turėtų būti paruoštos dar prieš akcijų pradžią. Užpildykite pristatymo adresus, apmokėjimo informaciją ir išsaugokite juos sistemoje.
Taip išvengsite delsimo, kai populiarios prekės išparduodamos vos per kelias minutes.
5. Nustatykite biudžetą ir laikykitės jo
„Juodojo penktadienio“ fenomenas – emocinis pirkimas. Pamatę žodį -70 %, žmonės dažnai praranda saiką. Nustatykite aiškią sumą, kiek galite išleisti, ir jos neviršykite.
Paprasta taisyklė: jei pirkinys netelpa į biudžetą, nuolaida nėra pakankamai gera.
6. Naudokitės patikimais šaltiniais ir oficialiomis parduotuvėmis
Kibernetiniai sukčiai kasmet pasinaudoja „Black Friday“ bumu. El. laiškai su netikromis nuorodomis, socialinių tinklų pasiūlymai su stebuklingomis kainomis – visa tai spąstai.
Visada tikrinkite svetainės adresą: jis turi prasidėti https://, o domenas – atitikti prekės ženklą. Jei pasiūlymas atrodo per geras, kad būtų tiesa – greičiausiai taip ir yra.

7. Patikrinkite lojalumo programas ir kuponus
Daugelis parduotuvių per „Black Friday“ siūlo papildomas nuolaidas registruotiems nariams ar prenumeratoriams. Užsiregistruokite iš anksto ir patikrinkite, ar galite gauti papildomą 5–10 % nuolaidą ar nemokamą pristatymą.
Kai kuriose platformose verta sukaupti lojalumo taškus – juos galėsite panaudoti Kalėdų dovanoms.
8. Nepirkite dėl nuolaidos – pirkite dėl vertės
Pagrindinis „Black Friday“ paradoksas: žmonės perka tai, ko nereikia, tik todėl, kad „pigiau“. Įvertinkite, ar prekė tikrai pagerins jūsų kasdienybę, ar tiesiog papildys spintą.
Vertė yra ne nuolaidos dydyje, o naudojimo dažnyje ir kokybėje.
9. Nepamirškite kibernetinio pirmadienio („Cyber Monday“)
Jei norite įsigyti technologijų ar programinės įrangos, kartais geresni pasiūlymai pasirodo ne penktadienį, o pirmadienį po jo – lapkričio 31 d. Šią dieną elektronikos, žaidimų ir IT produktų kainos dažnai būna dar mažesnės.
Tad verta palaukti kelias dienas – kai kurie prekybininkai netgi grąžina pinigus, jei kaina greitai sumažėja po pirkimo.
10. Planuokite iš anksto – tai ne viena diena, o visas sezonas
„Black Friday“ jau seniai neapsiriboja viena diena. 2025 m. daugelis tinklų pradės akcijas jau lapkričio viduryje, tęsdami jas iki „Cyber Monday“.
Tai reiškia, kad geriausi pasiūlymai pasirodys bangomis – pradžioje elektronika, vėliau apranga ir kosmetika, o prieš pat gruodį – žaislai ir dovanos. Sekite naujienas ir nepasiduokite pirkimo karštinei per pirmą dieną.
Išvada
„Black Friday“ gali būti puikus būdas sutaupyti – bet tik tada, jei pasiruošiate iš anksto. Sąmoningas pirkėjas žino, kad sėkmę lemia ne nuolaidos dydis, o gebėjimas atskirti realų pasiūlymą nuo rinkodaros triuko.
Lapkričio 28-oji gali tapti diena, kai išleidžiate mažiau ir gaunate daugiau – jeigu prie apsipirkimo prieisite ne kaip prie lenktynių, o kaip prie strateginio plano, kuris tarnauja jūsų tikslams, o ne pardavėjų skaičiams.
					
							
			
                               
                             
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		
		