Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kodėl po lėktuvo nusileidimo keleiviai turi laukti nuo 10 iki 15 min kol durys bus atidarytos?

Žmonės keliaujantys lėktuvais
2 min. skaitymo

Situacija pažįstama visiems, kas skrido lėktuvu: orlaivis nusileido, nuriedėjo taku, sustojo – bet keleivių vis tiek neišleidžia. Durys atsidaro tik po 10–15 minučių, o kartais ir dar vėliau. Kas vyksta per tą laiką?

Po nusileidimo būtina atlikti kelis parengiamuosius darbus keleivių išlaipinimui, kurie pradedami tik visiškai sustabdžius variklius.

Darbuotojai apžiūri lėktuvą, ar nėra išorinių pažeidimų, po važiuokle padeda 16 kg svorio pleištus, o prie sparnų galų – kūgius, kad žemės transporto vairuotojams būtų lengviau juos apvažiuoti.

Prie orlaivio būtinai prieina saugumo tarnybų darbuotojai, o jei skrydis tarptautinis – ir pasieniečiai. Kai visi susirenka, prie lėktuvo pristatomas trapas. Mažuose oro uostuose visus šiuos darbus dažnai atlieka vienas žmogus, todėl tai užtrunka ilgiau.

Trapai būna dviejų rūšių: savaeigiai ir teleskopiniai (teletrapai)

Pirmieji – ant ratų, jie privažiuojami prie lėktuvo, keleiviai nusileidžia ir autobusu vežami iki terminalo. Naudojant teleskopinį trapą, keleiviai iš karto patenka į terminalą. Tai patogiau, bet šio tipo trapo paruošimas trunka ilgiau. Specialistas pultu reguliuoja konstrukciją ir rankiniu būdu išlygina aukštį, kad perėjimas iš salono į trapą būtų lygus.

Šiame procese neleistini staigūs judesiai – yra rizika pažeisti tiek trapą, tiek lėktuvą, todėl viskas atliekama lėtai ir atsargiai.

Kai visi šie paruošiamieji darbai baigti, duris galima atidaryti. Tarptautinių reisų atveju tai leidžiama daryti tik esant pasieniečiams. Įgula apsikeičia su oro uosto darbuotojais reikiama informacija ir dokumentais: kartais perduodamas paštas ar derinama, kokio aptarnavimo reikės lėktuvui stovint ant žemės. Tik pasibaigus visiems formalumams, keleiviai išleidžiami.

Kitos priežastys

Jeigu lėktuvas sustojo, tai dar nereiškia, kad jis nebejudės, todėl būtina likti savo vietoje, kol dega ženklas „prisisegti saugos diržus“. Jį išjungia tik įgulos kapitonas, kai orlaivis jau stovi ant stovėjimo stabdžio.

Jei registravote bagažą, skubėti dar mažiau verta – jo iškrovimas užtrunka, todėl bagažo juostoje vis tiek teks luktelėti.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Sekti:
Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *