Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

15 žingsnių į pasitikėjimą savimi: kaip įveikti drovumą?

Pateikiame jums psichologo Philipo Zimbardo, žymiausio drovumo tyrinėtojo, patarimus, kurie gali padėti įveikti drovumą. Viena iš pagrindinių jo idėjų yra ta, kad žmonės aktyviais veiksmais gali padėti sau įveikti šį jausmą.

Vienas žinomiausių šiuolaikinių psichologų Philipas Zimbardo bene pirmasis ėmėsi rimtai tyrinėti tokią plačiai paplitusią ir varginančią problemą kaip drovumas. Kalifornijoje jis įkūrė drovumo kliniką, kad padėtų suaugusiesiems ir vaikams tai įveikti. Zimbardo taip pat išleido keletą knygų apie drovumą, kurios tapo pasauliniais bestseleriais.

 

Idėjos, apie kurias vertėtų pagalvoti tiems, kurie norėtų susidoroti su savo drovumu

 

ĮSIGILINKITE Į SAVE

Suvokite savo stipriąsias ir silpnąsias puses ir išsikelkite sau vertingą tikslą.

NUSPRĘSKITE, KAS JUMS YRA VERTINGA, KUO TIKITE

Įvertinkite savo galimybes ir nuspręskite, kuo norite būti. Inventorizuokite savo scenarijų saugyklą ir susiekite juos su šiandiena, su savo dabartine psichologine būsena, kad jie ne valdytų jus, o padėtų jums gyventi.

NUSTATYKITE, KAS YRA JŪSŲ TAPATYBĖS PAGRINDAS

Peržvelgdami savo praeitį, nustatykite, kokie asmeniniai ryšiai ir pasirinkimai lėmė tokį jūsų gyvenimo būdą. Pasistenkite suprasti ir atleisti tiems, kurie jus nuskriaudė ir nepadėjo, kai jums to reikėjo. Atleiskite sau už klaidas, nuodėmes, nesėkmes ir ankstesnes dvejones.

Nuolat „laidokite“ visus neigiamus prisiminimus, bet tik tada, kai kruopščiai iš jų ištrauksite viską, kas naudinga jums patiems. Atminkite – kol blogi prisiminimai gyvena jumyse, jie yra jūsų nuosavybė. Nedelsiant juos iškeldinkite. Papildykite savo atminties kambarį ankstesniais laimėjimais, net jei jų buvo nedaug.

PASITIKĖKITE SAVIMI

Kaltė ir gėda, formuodamos jūsų elgesį ir nukreipdamos jus nuo teigiamų tikslų, riboja jūsų kūrybiškumą. Būtina pasitikėti savimi.

Jusu elgesys

IŠNAGRINĖKITE SAVO ELGESIO PRIEŽASTIS

Išnagrinėkite, kaip drovumas pasireiškia fiziniuose, socialiniuose, ekonominiuose ir politiniuose dabartinės situacijos aspektuose, bet ne kalbant apie jūsų asmeninius trūkumus.

NEPAMIRŠKITE, KAD VISKAS YRA RELIATYVU

Nuomonių yra tiek, kiek yra žmonių. Priminkite sau, kad visuomet yra alternatyvus požiūris į viską. „Tikrovė“ niekada nebuvo niekas kitas, kaip tik dalinis žmonių susitarimas vadinti daiktus tais pačiais žodžiais, o ne taip, kaip kiekvienas norėtų juos vadinti pagal savo įsivaizdavimą. Suprasdami tai, galėsite tolerantiškiau interpretuoti kitų žmonių ketinimus ir aiškiau suvokti jų elgesio motyvus.

NIEKADA NEKALBĖKITE APIE SAVE BLOGAI

Ypač saugokitės skaudžių žodžių ir išsireiškimų, tokių kaip kvailys, nevykėlis, nepataisomas žmogus ir kt.

NELEISKITE KITIEMS KRITIKUOTI JŪSŲ KAIP ASMENYBĖS

Kritikuoti galima tik savo veiksmus. Nebijokite grįžtamojo ryšio – jis gali būti gana konstruktyvus.

PRISIMINKITE, KAD KARTAIS NESĖKMĖS IR NUSIVYLIMAI YRA LYG PALAIMINIMAS

Kai kuriais atvejais didžiulės pastangos iššvaistomos netinkamiems tikslams, o tada, laiku gavę svarbią pamoką, nesėkmės dėka galite išvengti kur kas didesnio nusivylimo.

VENKITE SITUACIJŲ, KURIOSE JAUČIATĖS NEPATOGIAI, IR ŽMONIŲ, SU KURIAIS NENORITE BENDRAUTI

Jei negalite nieko pakeisti ar ištaisyti savo reakcijų, pasitraukite, kol neišsivystė nepilnavertiškumo kompleksas. Gyvenimas per trumpas, kad gaištume laiką liūdesiui.

 

LEISKITE SAU ATSIPALAIDUOTI

Skirkite sau laiko atsipalaiduoti, įsiklausyti į save ir mėgautis pomėgiais bei dalykais, kuriais galite užsiimti savarankiškai. Taip galite bendrauti su savimi.

Bendraukite bukite savimi

BŪKITE SOCIALIA BŪTYBE

Džiaukitės jausdami kitų žmonių skleidžiamą energiją, džiaukitės jų unikaliomis savybėmis ir įvairiapusiškumu. Įsivaizduokite, kokių baimių ir abejonių jie gali turėti ir kaip dabar galite jiems padėti. Supraskite, kodėl jums jų reikia ir ką galite jiems duoti. Taip pat pripažinkite, kad norite dalytis.

PER DAUG NESAUGOKITE SAVO EGO

Ego yra tvirtesnis ir atsparesnis nei manote. Jis sulinksta, bet nelūžta. Kur kas geriau retkarčiais jausti vidinį skausmą dėl to, kad nesielgėte geriausiai, nei vengti skausmo emocinės nejautros sąskaita.

NUSTATYKITE ILGALAIKIUS SAVO GYVENIMO TIKSLUS IR LABAI ATIDŽIAI PASIRINKITE TRUMPALAIKIUS

Sukurkite realistišką trumpalaikių tikslų planą. Reguliariai vertinkite savo pažangą ir pirmieji paplekšnokite sau per petį arba pašnibždėkite sau įspėjimą.

PRIMINKITE SAU, KAD BLOGI DALYKAI NE VISADA TURI NUTIKTI JUMS

Jūs nesate kaip žiogas, priverstas amžinai šokinėti, kad ant jo neužliptų. Jūs esate milijonus metų trukusios mūsų rūšies evoliucijos kūrinys, jūsų tėvų svajonių ir Dievo sumanymų įsikūnijimas. Esate unikali asmenybė, aktyvus aktorius savo gyvenimo scenoje, galintis daryti tiesioginę įtaką įvykiams. Jei norite, galite pakeisti visą savo gyvenimą. Jei pasitikite savimi, sunkumai virs gyvenimo mestais iššūkiais, o iššūkiai – pergalėmis.


Taip pat skaitykite:

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
Agnė

Agnė

Santykių ir psichologijos, kraštovaizdžio dizaino skilčių autorė.

Susiję Įrašai

Kitas straipsnis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.