5 būdai būti laimingesniam per 5 minutes

Neviltis, stresas, bloga nuotaika? Štai penki moksliškai patvirtinti (ir labai lengvi) būdai, kaip greitai tai išspręsti.

Daugybė „laimės ekspertų“ dosniai teikia patarimus, kaip tapti laimingu, tačiau praktiškai šie patarimai mažai naudojami. Na, prisipažinkime, kiek iš mūsų turi laiko ilgoms meditacijoms, kai darbotvarkėje yra milijonas svarbių darbų?

Laimei, galite laimingesniu tapti daug greičiau – vos per 5 minutes.

IMKITĖS SUNKIAUSIOS UŽDUOTIES

Knygos „Laimingų smegenų įpročiai“ autorė Loretta Graziano Breuning yra įsitikinusi, kad sugebame „permušti“ savo pačių smegenis. Kaip? Suprasdami, kad turime „laimės chemikalų“, paveldėtų iš protėvių, ir išsiugdydami įpročius, kurie skatina šių cheminių medžiagų gamybą.

Vienas iš jų yra dopaminas, kuris mums suteikia malonų pasitenkinimą, kai kažko pasiekiame. Galite paskatinti jo gamybą iš pat ryto atlikdami sunkiausią dienos užduotį. Ilgai negalite prisiversti perskaityti nemalonaus darbinio laiško? Ar vis be galo atidėliojate emociškai sunkų pokalbį? Pasistenkite nuo to pradėti savo dieną.

Jei šios sunkios ir nemalonios užduoties atlikti per 5 minutes tiesiog neįmanoma, suskaidykite ją į dalis ir pradėkite nuo pirmosios. Jūsų tikslas yra sutelkti dėmesį į konkretų žingsnį ir pasijusti tikrai laimingu bei patenkintu, kai jį atliksite. Po to jau leiskite dopaminui atlikti savo darbą ir patikėkite – jūs tikrai nesigailėsite!

imkites uzduociu

GILIAI ĮKVĖPKITE IR IŠKVĖPKITE 10 KARTŲ

Keista, kad ši paprasta praktika iš tikrųjų sumažina nerimo ir streso jausmą tiek dabartiniu metu, tiek ilguoju laikotarpiu.

KLAUSYKITE LINKSMOS MUZIKOS (NUOSTABU, JEI DAR IR PAŠOKSITE JOS METU)

Įrodyta, kad linksmos melodijos klausymasis yra panašus į sąmoningumo meditacijos efektą. 2016 m. tyrime dalyvavę asmenys – pagyvenę žmonės, sergantys Alzheimerio liga, klausydamiesi linksmos muzikos pažymėjo, kad jie pradėjo jaustis geriau, pakilo nuotaika ir sumažėjo streso lygis.

Kitas atliktas tyrimas rodo, kad kai tėvai dainuoja savo kūdikiams intensyviosios terapijos skyriuose, jų streso lygis žymiai sumažėja. Ir, žinoma, aktyvūs judesiai (šokis) grojant muzikai padės jums, tiesiogine prasme, numalšinti stresą.

KELIAS MINUTES PAGALVOKITE APIE TUOS, KURIE JUS PALAIKO

Dar viena „laiminga medžiaga“ yra oksitocinas. Anksčiau mes tai vadinome meilės hormonu, bet iš tikrųjų tai gana glaudžiai susiję su pasitikėjimo jausmu. Norėdami užsitikrinti oksitocino antplūdį, pagalvokite apie tuos, kuriais pasitikite, kurie bus šalia, jei jums prireiks pagalbos.

Galite paskambinti tam asmeniui arba išsiųsti jam žinutę (arba apkabinti jį, jei gyvenate visai šalia jo). Pamatysite, kad jus užplūs laimės antplūdis ir saugumo jausmas.

pagalvokite apie kitus

PADARYKITE KĄ NORS GRAŽAUS KITAM

Tai neturi būti kažkas didingo, užtenka paprasto malonaus gesto: palaikykite kolegą geru žodžiu, pagirkite kaimyno šunį.

Psichologai pabrėžia, kad tiesiog ramiai sėdėti ir ugdyti gerumo jausmą kažkam yra taip pat efektyvu, kaip padaryti kažką konkretaus. Ir nesvarbu, ar „adresatas“ sužino apie jūsų jausmus, ar ne.

Pagalvokite, kas jums patinka viename ar kitame asmenyje, kaip tos savybės pasireiškė, kaip tai jus sužavėjo. „Siųsdami“ tokias mintis kitam asmeniui, esančiam šalia ar toli, jūs iš tikrųjų „pritraukiate“ džiaugsmą ir gerą nuotaiką į savo gyvenimą.


Taip pat skaitykite:

Back to top button