Europos automobilių gamintojai dėl griežtų Europos Sąjungos aplinkosaugos taisyklių susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais. Jie priversti mažinti CO2 emisiją arba mokėti dideles baudas. Už kiekvieną gramą, viršijantį nustatytą emisijos ribą automobilių parke, Europos automobilių gamintojai moka 95 eurus už kiekvieną parduotą automobilį.
Šios baudos gali greitai išaugti iki šimtų milijonų eurų. Šiuo metu Europoje pastebimas trijų cilindrų variklių ir mažesnių elektrifikuotų agregatų populiarumo augimas, nes šie pokyčiai turi didelę įtaką pasauliniu mastu.
Iki 2025 m. vidutinė automobilių parko CO2 emisija turėtų sumažėti iki 93,6 g/km, t. y. 19 proc. mažiau, palyginti su dabartiniais standartais. Analitikų bendrovės „Dataforce“ atliktas tyrimas rodo nerimą keliančias daugelio automobilių gamintojų perspektyvas, nes šiuo metu išmetamųjų teršalų kiekio tikslus atitinka tik „Tesla“ ir „Geely“.
Kiekvienam automobilių gamintojui nustatyti individualūs tikslai, pagrįsti vidutiniu jo automobilių parko svoriu. Tiems, kurie parduoda daugiau visureigių, keliami didesni tikslai nei mažesnių automobilių gamybos srityje besispecializuojančioms bendrovėms. 2020 m. automobilių gamintojai jau sumokėjo apie 510 mln. eurų už tai, kad nesilaikė išmetamo CO2 kiekio reikalavimų.
Dabar automobilių gamintojai atsidūrė kryžkelėje: toliau investuoti į vidaus degimo variklius arba sutelkti dėmesį į elektromobilius. Nors elektromobiliai turi didelį potencialą, Europos vyriausybių subsidijos sumažėjo arba išnyko, o tai mažina vartotojų paklausą. Pirmąjį 2024 m. pusmetį elektromobilių dalis Europos rinkoje sudarė tik 12,5 %, t. y. buvo šiek tiek mažesnė nei ankstesniais metais, o iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai taip pat prarado rinkos dalį.
Tokiomis aplinkybėmis dyzeliniai automobiliai, nors ir praradę savo rinkos dalį iki 12,9 %, pagal populiarumą vis dar lenkia elektromobilius. Tuo pat metu Europoje ir toliau dominuoja benzininių automobilių pardavimai.
Ateityje Europos Sąjunga planuoja dar labiau sugriežtinti išmetamųjų teršalų apribojimus: iki 2030 m. siektina norma bus sumažinta iki 49,5 g/km. Automobilių gamintojai turi pasirinkti strategiją, kuri leistų jiems laikytis šių griežtų reikalavimų, nes to nepadarius gali būti skiriamos dar didesnės baudos.