Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kokios apsukos iš tiesų yra geros jūsų varikliui, o kurios jį lėtai „žudo“?

1 min. skaitymo

Šis klausimas jau ilgą laiką kelia diskusijas tarp vairuotojų – vieni tvirtina, kad reikia laikytis kuo mažesnių apsukų, kiti – kad variklį būtina „pravėdinti“. Tačiau ką sako patyrę mechanikai? Iš tiesų nuolat laikytis tam tikros apsukų zonos gali turėti rimtų pasekmių jūsų automobilio ilgaamžiškumui. Sužinokite, kokia tiesa slypi po šiuo ginču ir kaip iš tikrųjų reikėtų elgtis už vairo, kad jūsų automobilis tarnautų ilgiau!

Vienas iš ekspertų paaiškino, kad, pavyzdžiui, lenkiant automobilį ar automobilio koloną, apsukų rodyklė nukritusi į raudoną zoną, negali „užmušti“ variklio, nes tokioje situacijoje suveikia speciali apsauga. Tačiau nuolat važiuojant didelėmis apsukomis gali susidėvėti jėgainės komponentai.

Tas pats pasakytina ir apie važiavimą mažu greičiu, dėl kurio sistemoje trūksta slėgio, alyva nėra tinkamai „sukeliama” ir ant cilindrų sienelių atsiranda nuosėdų.

Tokioje situacijoje gali nukentėti ne tik variklis, bet ir pavarų dėžė, kuri tepama purškiant alyvą po slėgiu. Jei taip nėra, tuomet tepimas yra prastas.

Mechanikas optimaliu vidaus degimo variklio veikimo diapazonu vadina 1800-3000 apsisukimų per minutę. Esant tokiai situacijai, variklis užtikrina pakankamą našumą ir pernelyg greitai nesusidėvi.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
17 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Rolandas
Rolandas
prieš 4 mėnesių

Per techninę apžiūrą Kretingoje reikalaujama apsukas sukelti iki ribotuvo sudirbimo. Tai va kas kenkia varikliams, o jei ribotuvas nesudirbs?.….

Ekspertas Nr. 2
Ekspertas Nr. 2
prieš 9 mėnesių

Prie 0 apsukų, kai varikslis neužvestas ir automobilis stovi vietoje.

Toyota 130 kW.
Toyota 130 kW.
prieš 9 mėnesių

Tai man po miestą reik važinėti trečią pavara ?. Ku ku šitam pranašui.

Alfa
Alfa
prieš 9 mėnesių

Nissan Murano 3,5 variklis prie 90 kmh greičio 1200 apsukų per minutę. Gal man nusišauti?

Alvydas
Alvydas
prieš 9 mėnesių

Kaip 1800 nuo, jeigu dizelinio variklio darbinis turis prasideda nuo 1900 , o iki sio rodiklio nesijaucia net trauka.

Aida
Aida
prieš 9 mėnesių

Nesamone, tepalo siurblys uztikrina gera tepima prie bet kokiu apsuku

Mode
Mode
prieš 9 mėnesių

Ka man daryti, jai automatas, įsijungia 7 bėgį ir apsukos buna 1100 vaziuojant 95-100km/h tai reiškias motor kapūt🤣

Zenux
Zenux
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Mode

Persijunk į manualą ir pavaras galėsi jungti pats.

Laimis
Laimis
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Zenux

Tai kam tada pirkti mašiną su automatine pavarų dėže!?

Lolo
Lolo
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Mode

Putin kaput

Nerijus
Nerijus
prieš 9 mėnesių

Pas mane Ant laisvų 1800 rpm

Panasone
Panasone
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Nerijus

Gerai pažiūrėk, gal 800rpm

Robis
Robis
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Panasone

Starteris įsuka iki 1000 – užvedimui

Vaidas
Vaidas
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Robis

Na visai žmogau kvailas, variklis gali dirbti nuo 500-1000rpm laisvom apsukom, starteris įsuka apie 400rpm kad variklis uzsivestu, geriausia apsukas palaikyti galingiausioj vietoj turbininiam arba galios viduriuke atmosferiniam tada ir ekologija nestriks ir mažiau terši orą 🙂

Darius
Darius
prieš 9 mėnesių

O tai nepriklauso nuo variklio? Vienu max yra tEn 8k+ kitu 6k

Paskutinį kartą redagavo prieš 9 mėnesių eik_tu_pats_zinai_kur
......
......
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Darius

Nesikabinek prie sh

Martynas
Martynas
prieš 9 mėnesių
Atsakinėti į  Darius

Žinoma kad priklauso