Šiuolaikiniai automobiliai yra toks sudėtingas sistemų ir mechanizmų rinkinys, kad tokią, atrodytų, paprastą ir įprastą procedūrą, kaip variklio užvedimas, galima atlikti ir neteisingai. Be to, daugelis vairuotojų čia daro klaidų to net nesuvokdami. Ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kaip to nedaryti.
Pavyzdžiui, daugumoje automobilių draudžiama įjungus uždegimą iš karto užvesti variklį. Šiandien borto sistemos dažnai yra automatiškai sukonfigūruotos taip, kad įjungus uždegimą būtų atliekama diagnostika. Tai ypač svarbu, jei automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas. Jos tikrina techninių sistemų veikimą, renka duomenis apie aplinką ir klimato sąlygas, kad būtų galima koreguoti degalų mišinio sudėtį.
Jei įjungę uždegimą iš karto užvesite variklį ir pasuksite raktelį į starto padėtį, sistema neturės laiko atlikti diagnostikos ir parinks vidutinius parametrus, skirtus automobiliui veikti optimaliomis sąlygomis. Esant karščiui, šalčiui ar didelei drėgmei, tai gali sukelti degalų užsidegimo problemų ir nesudegusių degalų išmetimą į katalizatorių. Sistema galiausiai prisitaikys prie išorinių sąlygų, tačiau sistemingas šios klaidos kartojimas ilgainiui gali lemti variklio veikimo sutrikimus.
Dyzeliniuose automobiliuose tokia vairuotojo klaida gali sukelti daug didesnių problemų. Čia, pasukus uždegimo raktelį, pradeda veikti kaitinimo žvakės, kurios įkaitina keraminį uždegimo žvakių izoliatorių ir padidina temperatūrą degimo kamerose. Jei automobilis nuolat netinkamai užvedamas, dėl to gali padidėti degalų sąnaudos, taip pat netolygiai veikti cilindrai ir užsikimšti filtrai.