Pamiršti pakeisti automobilio variklio alyvą yra blogiausia, ką galite padaryti, nes ji yra automobilio variklio gyvybinė jėga. Alyva ne tik sutepa jo dalis, bet ir, cirkuliuodama, atsikrato šiukšlių ir pašalinių dalelių. Ir jei „praleisite“ rekomenduojamą jos keitimo momentą, galite turėti rimtų bėdų.
Taip nutiko „Ford Ranger“ savininkui, kuris savo automobilio variklį išardyti atidavė „YouTube“ kanalo „I Do Cars“ specialistams. Automobilių mechanikai atliko 2,3 l darbinio tūrio eilinio keturių cilindrų „EcoBoost“ variklio, kuris buvo nuvažiavęs tik 167 000 km, skrodimą, kad išsiaiškintų, kas lėmė jo mirtį.
Ženklai, kad automobilio savininkas jam skyrė mažai dėmesio, pasirodė beveik iš karto. Vaizdo įrašo kadruose matyti, kad „EcoBoost“ variklio paskirstymo grandinės dangtelis padengtas laku, o tai yra aiškus požymis.
Išardę variklio vožtuvų dangtelį, ekspertai jame pamatė daug priemaišų ir šiukšlių, kurios susidarė dėl laiku nepakeistos alyvos. Tačiau viskas pasirodė dar blogiau, kai tinklaraštininkai pažvelgė giliau.
Alyvos kaušo dugne buvo rastas storas purvo sluoksnis, o ant bloko, alyvos siurblio, paskirstymo velenų ir alkūninio veleno buvo dar daugiau lako.
Ekspertai darė prielaidą, kad paskutinį kartą šį variklį aptarnavęs asmuo, norėdamas atsikratyti nešvarumų, į jį įpylė didelį kiekį plovimo priedų. Tačiau tai turėjo priešingą poveikį: nešvarumai atitrūko ir užkimšo kelis mažyčius alyvos kanalus.
Būtent dėl to variklyje sulūžo jungiamojo strypo guolis.
Apytiksliais mechanikų skaičiavimais, paskutinį kartą šio variklio alyva buvo keista maždaug prieš 80 tūkst. kilometrų, todėl visai tikėtina, kad automobilis visą antrąją savo gyvenimo pusę naudojo tą pačią alyvą.