Prieš ketverius metus elektromobilių varžybose sudalyvavęs ir pirmą kartą prie elektra varomos transporto priemonės vairo sėdęs žurnalistas ir keliautojas Vytaras Radzevičius spėjo įsitikinti, jog elektromobilis – ne tik ekonomiška bei ekologiška, tačiau ir patogi transporto priemonė.
Pirmoji patirtis – neeilinėse varžybose
V. Radzevičius tinklalaidėje „Pozityvios kelionės“ prisiminė savo pirmąją patirtį vairuojant elektromobilį. Prieš keletą metų jis dalyvavo elektromobilių lenktynėse, kuriose suburti ekipažai varžėsi specialiai jiems parengtu maršrutu. Vytaras neslėpė, jog kelionės pradžioje neapleido abejonės ir jaudulys.
„Patirtis varžybose buvo labai įdomi. Dar prieš lenktynių startą kirbėjo mintys, kaip bus, jei nerasim įkrovimo stotelių? Kaip reikės pakrauti elektromobilį ir kiek laiko krovimas truks? Juk maršrutą įveikti reikėjo kuo greičiau, laiko pamąstymams ten nebuvo“, – prisiminimais dalijosi Radzevičius.
Tačiau po varžybų visos baimės išsisklaidė – dabar keliautojas užtikrintai teigia, jog keliauti elektromobiliu yra patogu, ypač tokio dydžio valstybėje kaip Lietuva.
„Tuomet įveikėme apie 400 kilometrų atstumą be jokių problemų, elektromobilį pakrovėme greitai. Tad jei planuojate kelionę Lietuvoje, kurios metu įveiksite kelis šimtus kilometrų, pakeliui sustosite ar nakvosite, keliauti elektromobiliu bus tikrai patogu“, – sakė jis.
Leistųsi į kelionę po Europą
V. Radzevičius taip pat pabrėžė, kad komfortiškai keliauti elektromobiliu galima ne tik Lietuvoje. Paklaustas, ar vieną iš savo kelionių ryžtųsi įveikti elektromobiliu, jis patikino, kad Europoje drąsiai keliautų elektra varoma transporto priemone, kadangi įkrovimo stotelių tinklas yra puikiai išvystytas.
„Po Baltijos šalis keliauti elektromobiliu galėtum užsimerkęs. Taip pat ir daugumoje Europos šalių elektromobiliu gali važiuoti be jokių problemų, tačiau kituose žemynuose, nesu tikras, ar infrastruktūra išvystyta pakankamai“, – teigė žinomas vyras.
Vytaras elektromobilių įkrovimo tinklo plėtrą palygino su kita, gerokai labiau pažengusia technologija Lietuvoje – interneto ryšiu.
„Situacija panaši – kai internetas tik atsirado, jį turėti buvo labai brangu ir tikrai ne visur veikė interneto ryšys. O šiandien Lietuvoje sunkiai atrasi vietą, kur internetas neveikia“, – lygina žymus keliautojas.
Vytaras yra įsitikinęs, kad elektromobilių infrastruktūra ir toliau sparčiai plėsis, o mūsų kartą įvardija kaip transformerius, kurie jau yra išmokę prisitaikyti prie nuolat tobulėjančių technologijų.
Elektromobilių skaičius auga ne tik miestuose, bet ir regionuose
Pasak energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės Laura Doraitės-Gudavičienės, spartesni infrastruktūros plėtros pokyčiai vyksta ir dėl to, kad pamažu keičiasi įsitikinimas, jog elektromobilis – pritaikytas išskirtinai važinėjimui po miestą.
„Industrijoje kuriamos naujovės leidžia pasiūlyti elektromobilius, kurių baterijų talpa yra pakankama ilgoms kelionėms, o tai dar labiau paskatina rinkos plėtrą. Kartu tai reiškia, jog naujos įkrovimo prieigos turi rastis už didmiesčių ribų. Šiandien matome, jog elektromobilių skaičius auga ne tik miestuose, bet ir regionuose, tačiau regionų gyventojai, kurie įsigyja elektromobilius, kol kas turi labiau apgalvoti jų įkrovimo galimybes“, – dalijasi ekspertė.
Ji priduria, jog automobilių gamintojai vis labiau stengiasi elektromobilius pritaikyti kuo platesnei auditorijai, o pakeitus baterijos technologiją, elektromobilių kaina taptų prieinama daugiau gyventojų. Tai reiškia, kad kainų skirtumas, lyginant su vidaus degimo varikliais, mažės – tai dar viena tendencija, kuri neišvengiamai skatins elektromobilių populiarumą Lietuvoje.
„Elektrum Lietuva“ priklauso energetikos grupei „Latvenergo“, kuri elektromobilių įkrovimo paslaugų srityje Latvijoje veikia nuo 2019 m. Šioje šalyje veikia daugiau kaip 340 įkrovimo prieigų, o visose Baltijos šalyse naudojantis „Elektrum Drive“ programėle šiuo metu galima įsikrauti energijos 670 prieigų. Per šiuos metus jų skaičius turėtų perkopti 800.
Turiu nėra kur pasikrauti, stotelių Kaune sumažinta Dvigubai. Žaliakalni yra viena stotelė, tai yra 40000 gyventoju gali pasikrauti, du automobilius. VALDIŠKOS ĮSTAIGOS NESTATO STOTELIŲ Radvilėnų Pl. 1C ,naujas policijos komisariatas neturi nei vienos pakrovimo stotelės. Kaune prie pilies iš keturių stotelių veikia viena. Stotelės pakrovimas mokamas, kartais net po 0,5 euro, tai yra jokios ekonomijos, ir ekologijos. BENZINU 3L 100 DAUG PIGIAU. Už automobili permokėjau 8000 euru. Po dvejų metų, Kauno valdžia pradėjo kova su elektromobiliai. Elektromobilis važiuodamas per senamiesti, be išmetimo dujų. Moka tai pat 2eurus. Na žinoma ekologiškiau Mero dyzelinis Poršas.
O, kad užsidega tos mašinos nieko tokio? Užgesinti neįmanoma.