Pastaraisiais metais “Tesla” buvo laikoma elektromobilių (EV) rinkos lydere. Tačiau, kaip rodo naujausi duomenys, vis daugiau “Tesla” savininkų mieliau grįžta prie tradicinių benzininių automobilių arba renkasi kitų markių elektromobilius. Kokia šios netikėtos tendencijos priežastis?
Mažėjantis lojalumas “Tesla”
Remiantis 2024 m. duomenimis, daugiau nei pusė keičiamų “Tesla” automobilių pakeičiami tradiciniais benzininiais automobiliais. Be to, apie 31 % “Tesla” savininkų renkasi kitų markių elektromobilius. Jei įskaičiuojami ir hibridiniai automobiliai, mainų procentas išauga iki 57 %. 2019 m. 71 % “Tesla” mainų buvo susiję su benzininiais automobiliais, 18 % – su hibridais ir tik 10 % – su kitų markių elektromobiliais.
Konkurencijos augimas ir “Tesla” sąstingis
Prieš penkerius metus “Tesla” praktiškai neturėjo konkurentų elektromobilių rinkoje. Tačiau dėl ekologiško transporto skatinimo šioje srityje atsirado daug naujų dalyvių. Tokios bendrovės kaip “Ford”, “Hyundai” ir “Kia” aktyviai plėtoja savo elektromobilių linijas, siūlydamos vis konkurencingesnius modelius. Nors “Tesla” išliko šiek tiek sustingusi, kiti automobilių gamintojai padarė didelę pažangą savo transporto priemonių kokybės ir saugumo srityje.
Saugos ir kokybės klausimai
Vienas iš veiksnių, darančių įtaką “Tesla” savininkų sprendimui atsisakyti savo automobilių, yra saugos ir kokybės klausimai. Pavyzdžiui, “Cybertruck” modelis nuo pat pateikimo rinkai susidūrė su daugybe problemų. Be to, “Tesla” autopiloto sistema dažnai kritikuojama dėl nepatikimumo.
Įkrovimo stotelių infrastruktūros plėtra
Anksčiau vienas iš pagrindinių “Tesla” privalumų buvo išvystytas įkrovimo stotelių tinklas. Tačiau didieji automobilių gamintojai prisijungė prie Šiaurės Amerikos įkrovimo standarto (NAC), todėl jų elektromobilių savininkai galėjo naudotis ta pačia įkrovimo infrastruktūra kaip ir “Tesla” savininkai. Tai sulygino vieną iš pagrindinių “Tesla” pranašumų.
Amerikos katastrofa iki europiečių jiems toli