Bendrovės „Gartner“ analitikai prognozuoja, kad iki kitų metų pabaigos pasaulio keliais važinės apie 85 mln. elektromobilių, įskaitant lengvuosius automobilius, autobusus, mikroautobusus ir sunkvežimius.
Savo analizėje bendrovė elektromobilius skirsto į dvi kategorijas: baterijomis varomus elektromobilius (EV) ir iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius (PHEV). Prognozuojama, kad iki 2025 m. pabaigos grynai elektrinių transporto priemonių skaičius pasieks 62 mln. vienetų, t. y. 35 % daugiau nei šiemet, o hibridinių transporto priemonių skaičius padidės iki 23 mln. vienetų, t. y. 28 %.
Kinija dažnai minima kaip didžiausia elektromobilių gamintoja ir vartotoja, tačiau kituose pasaulio regionuose taip pat didėja plėtros tempai. 2024 m. Europoje ir Šiaurės Amerikoje elektromobilių dalis sudarys 36 proc. visų elektromobilių pasaulyje. Tikimasi, kad iki 2025 m. pabaigos Kinijoje bus 49 mln. elektromobilių, Europoje – 20,6 mln. ir Šiaurės Amerikoje – 10,4 mln.
Tačiau vienas didžiausių su elektromobiliais susijusių iššūkių yra baterijų utilizavimas. Tikimasi, kad iki 2030 m. padėtis pagerės, nes automobilių gamintojai galės perdirbti iki 95 proc. baterijų. Tai padės sumažinti žaliavų trūkumo riziką, nes medžiagų perdirbimas iš panaudotų baterijų taps labiau paplitęs.
Džonatanas Davenportas (Jonathan Davenport), „ Gartner“ vyresnysis tyrimų direktorius, pažymi, kad panaudotų akumuliatorių naudojimas kaip „labai prisodrintos rūdos“ ne tik sumažins retųjų metalų gavybos poreikį, bet ir naujų akumuliatorių gamybos sąnaudas.
Elektromobilių plitimui Šiaurės Amerikoje ir Europoje gali turėti įtakos naujų muitų įvedimas kiniškiems automobiliams. Šiais muitais siekiama paremti vietos gamintojus, kad jie galėtų konkuruoti su Kinijos automobilių gamintojais, kuriems Kinijos vyriausybė skiria dideles subsidijas. Tačiau tai taip pat gali lemti didesnes kainas vartotojams, o tai sulėtintų elektromobilių diegimą.
Alternatyvios priemonės, kurios galėtų padėti plėtoti vietinę elektromobilių rinką, yra reguliavimo mažinimas, siekiant sumažinti gamybos sąnaudas, inovacijų skatinimas ir parama pradedančiosioms pramonės įmonėms. Tai padidintų konkurenciją ir padarytų vietinius automobilius patrauklesnius vartotojams.