Nuolatinis skundų ir nuoskaudų srautas, niekuo nepagrįstas verkšlenimas… Bendravimas su tais, kurie visame kame mato tik bloga, neįtikėtinai vargina. Kaip užmegzti konstruktyvų bendravimą su pesimistiškai nusiteikusiais žmonėmis? Išsiaiškinkime!
Pesimizmas: frazės, padėsiančios jį sustabdyti
Iki šiol teoriškai žinojau tik du būdus, kaip bendrauti su negatyviai nusiteikusiais žmonėmis, tačiau nė vienas iš jų niekada neveikė praktiškai.
Pavyzdžiui, laikiausi patarimo vengti “chroniškų pesimistų”. Niekada nesileisdavau į nemandagų elgesį, bet jei kas nors mano akivaizdoje verkšlendavo, vengdavau tolesnio kontakto. Dėl to netrukus sugadinau santykius su svarbiais, nors ir ne visada maloniais žmonėmis.
Tuomet bandžiau užjausti pesimistiškai nusiteikusius žmones, nusileisti jiems, kai jie pradėdavo mane “nuodyti” savo problemomis. Prie jų ir taip niūraus pasaulio vaizdo pridėjau ir savo verkšlenimus. Tačiau toks požiūris buvo slegiantis ir skatino žmones nuolat skųstis mano akivaizdoje.
Galiausiai atradau trečiąjį būdą: į pesimistinius pareiškimus reaguoti taip, kad nesveikas pesimizmas išsisklaidytų iš pokalbio ir liktų tik gyvas konstruktyvus bendravimas. Šias septynias frazes naudoju pokalbyje su tais, kurie visada turi negatyvo, kuriuo skuba pasidalyti.
- “Man labai gaila. Ar iš to išėjo kas nors gero?”
Ši frazė parodo, kad užjaučiate, ir kartu „perjungia“ asmens mintis į pozityvesnius apmąstymus. Jei žmogus atsako: “Ne, nepasisekė”, galite užjaučiančiai linktelėti galva ir pereiti prie kitų temų.
Atkreipkite dėmesį, kad niekada neturėtumėte nurodyti, kas “gero” įvyko dėl “blogo”. Jei tai padarysite, asmuo pereis į gynybą, įrodinėdamas, kad situacija yra blogiausia, kokia tik galėjo nutikti, nepaisant teigiamų dalykų.
- “Kaip baisu! Bet atrodo, kad jūs viską puikiai išsprendėte”
Ar žinote, kaip patyrę vadovai perauklėja tingius darbuotojus? Jie nuolat giria juos už sunkų darbą. Tai motyvuoja žmones dirbti dar daugiau ir stengtis iš tikrųjų užsitarnauti “darboholiko” vardą.
Kai pagirsite žmogų už jo “nuostabų” protinį tvirtumą, tai nuteiks jį pozityviau.
- “Oho! Papasakokite, kaip jums sekasi su tuo susidoroti”
Kai klausiate apie įveikimo strategijas, automatiškai „įjungiate“ žmogų į problemų sprendimo režimą. Kadangi vargu ar kas nors nori viešai prisipažinti: “Neįsivaizduoju, kaip su tuo susidoroti”, beveik garantuotai sulauksite teigiamo atsakymo.
- “Jei tik jis turėtų tiek patirties (išminties, kvalifikacijos), kiek jūs!”
Šią frazę galima vartoti, kai, pavyzdžiui, kolegos skundžiasi kitais darbuotojais. Ši frazė nuramina žmogų, pabrėžia jo nuopelnus ir priverčia susimąstyti apie kitų elgesio priežastis. Šis padrąsinimo ir paskatinimo susimąstyti derinys yra toks stiprus, kad ilgam sustabdo neigiamas apkalbas.
- “Ar teisingai supratau, kad jūs nusiminęs dėl…?”
Kai kurie žmonės tiesiog nepaliks jūsų ramybėje, kol jų neišklausysite. Bendraudamas su tokio tipo asmenimis, tiesiog garsiai pakartokite jų nusiskundimus, kad jie juos išgirstų. Kadangi nebėra ko pridėti, žmonės paprastai greitai nutyla.
- “O, tai košmaras! Esu tikras, kad norite kalbėti apie ką nors linksmesnio. Kas dar naujo pas jus?”
Šiuo atsakymu priverčiate pokalbio partnerį pakeisti pokalbio temą į ne tokią niūrią. Paprastai taip ir nutinka, nes niekas nepasakys: “Ne, iš tikrųjų, aš nenoriu kalbėti apie nieką džiaugsmingo.”
- “Ar galiu kuo nors padėti?”
Žinoma, pagalbą turėtumėte siūlyti tik tada, kai tikrai galite padėti. Tačiau daugeliu atvejų chroniškai besiskundžiantys gyvenimu pagalbos nepriims. Tikėtina, kad išgirsite atsakymą: “Ne, man nieko nereikia” arba “Nemanau, kad gali kuo nors padėti”. Tuomet galite pasakyti: “Būtinai praneškite man, mielai padėčiau”, ir pakeisti pokalbį kita tema.
Bendravimas su neigiamai nusiteikusiais žmonėmis vargu ar gali būti laikomas maloniu. Tačiau dabar jums nereikės bėgti kaskart, kai prie jūsų priartės chroniškas pesimistas. Taigi – drąsiai užmegzkite pokalbį, nes esate apsiginklavę kovos su pesimizmu būdais.
Šaltinis: www.ajafrost.com