Kadangi ginčai dėl vietų yra dažnas reiškinys, dabar gera proga priminti, kada derėtų paprašyti kitų keleivių pasikeisti su jumis vietomis, o kada geriau to nedaryti, kad išvengtumėte konfliktų.
Kodėl kyla ginčų dėl vietų lėktuve?
Visi keleiviai nori geriausios vietos lėktuve, todėl suprantama, kad oro linijos nori pasinaudoti šiuo noru ir už papildomą mokestį pasiūlyti žmonėms jų pasirinktą vietą – prie lango, salono priekyje, su didesne erdve kojoms arba šalia šeimos narių ir (arba) draugų.
Savo ruožtu daugelis keleivių nenori permokėti, tačiau, užuot pasitenkinę atsitiktinai paskirta vieta, tikisi paprašyti kitų keleivių pasikeisti vietomis su jais – mandagiai, pasigailėdami jų arba net gana agresyviai, galiausiai užimdami svetimą vietą ir atsisakydami persėsti į savąją.
Yra ir objektyvių priežasčių, dėl kurių žmonės prašo pasikeisti vietomis. Pavyzdžiui, kai motina su mažu vaiku arba asmuo, kuriam dėl sveikatos būklės reikalinga palyda, per vėlai užsisakė vietą, o gretimos vietos tiesiog nėra laisvos.
Tačiau čia paprastai kyla problemų. Pasitaiko, kad asmuo specialiai sumokėjo už konkrečią vietą, kuri jam pasirodė patogi, todėl nenori jos atsisakyti. Būna, kad jam pasiūloma persėsti į prastesnę vietą, nei buvo iš pradžių, o būna, kad keleivis nenori su niekuo susitikti.
“Renkantis vietą atsižvelgiama į patogumą ir komfortą. Kai kurie gali turėti ilgesnes kojas ir už papildomą erdvę kojoms teks mokėti papildomai. Kitiems gali būti patogiau atremti galvą į sieną prie lango arba jiems patinka jauki vieta prie lango. Prašydami bendrakeleivio pakeisti vietą, jie gali pasijusti nepatogiai”, – aiškino etiketo mokyklos “From the Inside-Out” įkūrėja Jackie Vernon-Thompson komentare portalui “HuffPost”.
Kada derėtų paprašyti persėsti į kitą vietą?
Kelionių ekspertai pabrėžia pagrindinę sėdynių keitimo taisyklę (žinoma, be mandagaus elgesio) – niekada nesiūlykite prastesnės vietos nei ta, kurią keleivis turėjo iš pradžių. Pavyzdžiui, jei asmuo sėdi eilėje, kurioje yra daugiau vietos kojoms, arba prie lango, nemandagu siūlyti jam vietą viduryje, salono gale. Taip pat nereikėtų prašyti aukščiausios klasės keleivio persėsti į jūsų vietą ekonominėje klasėje.
Būtų nederama prašyti keleivio, kuris keliauja kartu su kompanija, persėsti į kitą vietą kartu su jumis.
Kartu atsisakymas persėsti su jumis neturėtų sukelti agresyvios reakcijos – turėtumėte jį ramiai priimti. Žmonės gali turėti savų priežasčių, dėl kurių atsisako jus priimti.
Be to, kartais ir patys skrydžio palydovai gali paprašyti keleivio persėsti iš savo vietos saugumo sumetimais. Pavyzdžiui, yra kategorijų žmonių (vaikai, pensininkai, neįgalieji), kurie avarijos atveju negalės atidaryti lėktuvo durų ir padėti kitiems evakuotis, todėl jų gali būti paprašyta persėsti iš evakuacinės eilės (kurioje paprastai yra ta viliojanti papildoma erdvė kojoms), suteikiant jiems fiziškai patogesnę vietą.