Viena dažniausių klaidų, kurias vairuodami daro vairuotojai, yra ta, kaip jie įgauna greitį. Dažniausiai vairuotojai tai daro iš nežinojimo, neatidumo arba tiesiog iš tingumo. Ir kalbame apie automobilius su mechanine pavarų dėže.
Dažnai vairuotojai pradeda greitėti (pavyzdžiui, norėdami aplenkti greitkelyje) nuspausdami pedalą iki “dugno”, bet neperjungdami pavaros. Tai ne tik neefektyvu, bet ir gali sugadinti variklį.
Vairavimo mokyklose instruktoriai būsimųjų vairuotojų prašo prieš aplenkiant sumažinti pavarą. Kodėl: nes žemesnė pavara reiškia didesnę galią ir sukimo momentą, o tai lemia geresnį pagreitį ir dinamiškesnius manevrus.
Žinoma, šiuolaikiniai varikliai su turbokompresoriumi gali generuoti daugiau galios esant mažesniems sūkių dažniams. Todėl esant geram matomumui ir mažesnio intensyvumo keliuose vairuotojai dažnai nusprendžia nesumažinti pavaros, o tiesiog iki galo nuspausti akceleratoriaus pedalą. Deja, taip jie gadina vidaus degimo variklį.
Tačiau tai dar ne problemos pabaiga. Japonijos bendrovė “Toyota” nustatė, kad tokioje situacijoje gali įvykti priešlaikinis užsidegimas. Ką tai reiškia? Tai situacija, kai degalų mišinys užsidega, o stūmoklis vis dar bando jį suspausti. Kaip tai įmanoma?
Esant tokiai situacijai degios alyvos ir degalų dalelės kaupiasi degimo kameroje ir nėra pašalinamos su išmetamosiomis dujomis. Jos pakimba degimo kameroje ir, dar labiau suspaustos, užsidega mišinį anksčiau, nei užsidega uždegimo žvakė.
Tyrimai parodė, kad kuo didesnis variklio sūkių dažnis, tuo mažesnė priešlaikinio užsidegimo tikimybė. Todėl greitėdami turėtumėte sumažinti pavarą.