Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Ne dietoms, taip – sąmoningam valgymui

Ar įmanoma numesti svorio laikantis dietos? Visi, kurie bandė tai daryti, žino, kad šis metodas neveikia (kalbant apie ilgalaikę perspektyvą). Problema ne ta, kad jums kažkas negerai, o ta, kad pats metodas yra nenaudingas.

Norint pasiekti idealų svorį ir norimas proporcijas, tik valios pastangų nepakanka. Dar daugiau: kai kalbama apie malonumą (o maistas yra malonumas), šis mechanizmas neveikia. Laimei, šiandien tai supranta vis daugiau žmonių. Mes ne tik norime numesti svorio, bet ir siekiame tai padaryti kuo patogiau, rūpindamiesi savo kūnu ir psichika.

– Tai neįmanoma! – sušuks skeptikai.

– Tai vienintelis būdas, kaip galite ir turėtumėte tai daryti – nesutiktų ekspertai.

Veiksmingiausias būdas numesti svorio – įsiklausyti į save. „Atskirti” kūną nuo savęs, kaltinti jį dėl jo trūkumų – tai kelias į niekur. Kūnas tam priešinsis…

Mūsų psichika yra sukurta taip, kad pastangos kažką įveikti sukelia vidinę įtampą, kurią anksčiau ar vėliau kažkaip reikia pašalinti. Taigi, ką turėtume daryti, kad to išvengtume?

Samoningas valgymas

Sąmoningas valgymas – kaip to pasiekti?

Pirmoji priežastis dėl ko didėja svoris – persivalgymas. Antroji – persivalgymą lemiantys psichologiniai procesai. Džiaugsmo, malonumo, meilės, intymumo trūkumas dažnai jaučiamas kaip vidinis emocinis badas. Jei šis trūkumas visokeriopai nesprendžiamas – mūsų kūno svoris didėja. Būtent todėl, jei jūs apsiribosite vien kova su viršsvoriu (pamirštant savo emocinę būseną), anksčiau ar vėliau susidursite su nusivylimu dėl nepasiekiamų rezultatų.

Nelengva išnarplioti visuotinių gyvenimo problemų (vienatvės, nepasitenkinimo ir kt.), kurias taip atkakliai gvildename, raizgalynę. Pirmiausia turime atkreipti dėmesį į mitybą ir ieškoti sąsajų tarp mūsų psichologinės būsenos ir vartojamų maisto produktų. Taip pat svarbu išmokti pagrindinių sąmoningo valgymo įgūdžių.

Sąmoningas mitybos planas yra „individualus” planas – tai tarsi suknelė, sukurta pagal jūsų asmenybę ir poreikius.

Sąmoningas valgymas reiškia, kad reikia žinoti ir pasirinkti tinkamą „priežastį” valgyti. Pavyzdžiui, bloga nuotaika nėra priežastis, bet alkio jausmas yra priežastis valgyti.

Sąmoningumas yra kilęs iš žodžio „žinoti”, ir jei žinote, kada esate labiau linkę persivalgyti, dėl ko griebiatės papildomo saldainio, turite daugiau galimybių rasti alternatyvų problemos sprendimo būdą.

Apie sveiką mitybą žinome gana daug, tačiau beveik nieko nežinome apie sveiką mitybos elgseną. Būtent tai padeda žmonėms pasiekti sveiką svorį ir jį išlaikyti. Jei jūsų mitybos įpročiai artimi sveikiems, jums nieko nereikia „saugoti”: jūsų svoris išlieka stabilus.

Formuoti sveikos mitybos įpročius – ambicinga užduotis, tačiau pradėti kurti pagrindą, kuris laikui bėgant tik stiprės, yra įmanoma. Kai skirtingi žmonės laikosi tos pačios dietos ir visi valgo tą patį maisto produktų rinkinį, tai yra taip pat beprasmiška, tarsi visos pasaulio moterys vilkėtų tą pačią aptemptą suknelę.

Sąmoningas individualus maitinimasis yra „pagal užsakymą” pagaminta jūsų suknelė, pritaikyta konkretiems jūsų poreikiams ir norams.

Todėl užuot aklai laikiusis standartinės dietos, naudingiau išsiaiškinti, kaip sudaryti savo valgiaraštį. Tęsiant suknelės analogiją, geros kokybės audiniai tiks visiems, taip pat visiems tinka ir vertingi, sveiki maisto produktai. Taigi, įsisavinę universalius mitybos principus ir pritaikę juos savo individualiam režimui, pasieksite puikių rezultatų.


Taip pat skaitykite:

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Skaitykite panašius straipsnius

Kitas straipsnis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *